Barra de menú

30.10.14

Crónica da xornada "Construye tu carrera" Fundación Alcoa

José Ramón Leiva - Orientador

Voz de Galcia
A actividade na que participaron os nosos alumnos de 1º B de bacharelato, estivo enfocada a reflexionar sobre os factores que condicionan o éxito á hora de elixir os estudos superiores, unha vez finalizado o bacharelato.
Estivo máis centrada nas chamadas carreiras STEM, (science, technology, enginnering and mathematics).
A sesión dividiuse en tres seminarios nos que se abordaron distintas temáticas. A primeira foi a de abundantes oportunidades. Qué nos leva a inclinarnos por un campo de coñecemento determinado?
Pilar e Maribel (responsables do departamento de recursos humanos de Alcoa) falaron das súas experiencias. Unha é graduada en dereito e a outra graduada en psicoloxía. Pilar comentounos que cando estaba no instituto, a asignatura de Filosofía serviulle para despertar a súa curiosidade, estaban estudando as teorías da Gestalt (unha corriente que fala da percepción e como se organizan os estímulos en función de unidades de organización máis globais, mais ben que a través de  acumulación de percepcións illadas. Unha frase que a definiría sería “O todo é máis ca suma das súas partes”. A raíz diso, empezou a profundizar noutros procesos psicolóxicos como a linguaxe, os comportamentos grupais… E a partir dese momento descubriu que intereses tiña. Recalcou moito a idea de que á hora de elixir algo, se ese proceso ven dende o interese persoal, dende o cuestionamento interno, o proceso é máis doado. Maribel tamén falou da súa experiencia. A medida que avanzaba no coñecemento do dereito sentíase máis atraída hacia a súa futura especialización na xestión dos recursos humanos.
Os alumnos na 1ª sesión reflexionaron e fixeron traballos grupais acerca das numerosas opcións que se lles presentan á hora de elexir estudos: ramas de coñecemento, ciclos, graos, mestrados ou incluso doutoramentos.
Outro dos factores foron os intereses profesionais: convencional, artístico, social, innovador….
Resaltouse tamén a idea do ambiente de trabajo, se nos gustaría traballar como operarios nunha planta de manufactura, ou ben ao aire libre facendo traballos de campo, ou nun laboratorio….
Abordouse tamén o tema das disciplinas STEM. Como estas disciplinas, teñen un compoñente aplicado que nos pode levar dende aplicar coñecementos matemáticos para resolver problemas de análise de datos deportivos, ou crear aplicacións informáticas no campo da industria textil que permiten os clientes saber se unha prenda lles senta ben, sen necesidade de probala. Utilizando representacións tridimensionais dos clientes e conectándoas coas dimensións das prendas. 
No mundo da banca, desenvolvemento de software específico que posibilita os servizos de banca electrónica…Fíxose moito fincapé na idea de que as ciencias puras van por diante das outras disciplinas no que se refire a súa proxección na resolución e planificación de problemas plantexados nun escenario futuro. Levándoo a tal extremo que o director de Alcoa dicía sentirse máis feliz nunha ferretería que nunha librería – algo co que discreparan os profes de linguas que levan a biblioteca do noso centro-. Xa máis en serio o que si é unha realidade é que o 80% dos postos de traballo que ofertarán no futuro, estarán ligados as disciplinas STEM. E que o desenvolvemento tecnolóxico e industrial dun pais depende de técnicos de distintos niveis nestes campos. Países como Arabia Saudí están planificando o seu futuro sobre este campo, unha vez que esgoten os seus recursos naturais. A demanda de profesionais con estas cualificacións e cada vez máis grande, e proven de países como India ou China, onde os estudantes teñen unha preparación óptima en razoamento lóxico-matemático. Isto levounos a outra reflexión importante entre ciencias e letras. O alumnado de ciencias pode empregar dúas horas en resolver un problema matemático, mentres os de letras nese tempo poden memorizar ou adquirir coñecemento. Realmente iso pode levar a pensar que o tempo utilizado polos alumnos de ciencias e menos útil ou se lle quita menos proveito. Isto levounos outra vez a ligalo o tema das competencias. Todas son importantes, pero as destrezas no pensamento hipotético deductivo, son fundamentais para resolver problemas, e aplicar ese corpus de coñecemento o desenvolvemento das sociedades.
Isto levanos outra vez a importancia do coñecemento de idiomas nun mundo globalizado. Se podemos dominar a lingua inglesa, e  unha segunda, ou incluso terceira lingua estranxeira, abriránsenos moitas portas no eido do traballo.
Nunha segunda sesión analizamos os distintos aspectos de distintas profesións seguindo o guión de: tarefas diarias, ambiente de traballo, intereses e formación necesaria.
Os perfís foron distintos, pero todos relacionados coas carreiras STEM: diseñador de software informático, técnico de xestión de residuos urbanos ou astrofísico. 
A última sesión da mañá, foi organizar todos estos factores e condicionantes e crear un plan para tomar unha decisión con garantías. 
Para finalizar hai que agradecerlle a Fundación Alcoa e a proxectos como Junior Achievement a súa colaboración cos centros educativos para axudar os nosos estudantes a reflexionar sobre unha decisión que será importante non só dende a perspectiva do futuro persoal senón dende a perspectiva da organización e efectividade do noso sector produtivo.

Sem comentários:

Enviar um comentário