Nesta ocasión o alumnado de 4º de música fomos á Coruña para poder acudir ao concerto didáctico “A Batalla”, da man de Lidia Botana (máis coñecida nas redes como “Bolboreta”), e os rapeiros canarios chamados Tazz Yeah e Zerpa; ambos coincidiron nas batallas dos MCs de Red Bull.
Chegamos con máis dunha hora de antelación e deixáronnos algún tempo libre.
O concerto dividiuse en cinco roldas:
Na primeira rolda, alguén do público, de maneira voluntaria, dicía unha palabra, que era apuntada nun encerado branco e tiñan que improvisar con ellas. As palabras que saíron foron: esperanza, esternocleidomastoideo, foca, pan e dominó. Esta rolda e todas as seguintes duraron dous minutos. Nesta ronda empataron.
Na segunda rolda, foron dous alumnos de centros diferentes sacar obxectos dunha caixa e con eles facían as súas rimas. O gañador foi Tazz Yeah.
Na terceira rolda, cambiouse o ritmo da música e improvisaban con temas como a amizade ou o valor da palabra. Nesta ronda houbo segunda parte. Empataron de novo.
Na cuarta rolda, o público ensinaba cousas que tiñan nas mans e improvisaban falando deses obxectos. Exemplos serían móbiles, zapatos, fundas de móviles, botellas de auga, entre outros. Empataron tamén nesta ocasión. Antes da quinta e última ronda, Zerpa explicou o que era o BeatBox (un xeito de facer música no que só se pode utilizar a boca). Mostrounos exemplos de temas moi coñecidos. Logo disto, apareceu Lidia Botana e púxose a tocar no piano a coñecida canción de “Still D.R.E” de Snoop Dog acompañada de Zerpa facendo BeatBox.
Na quinta rolda, saíron dúas rapazas e os rapeiros tiñan que defender a unha rapaza ante a outra. O que lles fixeron foi preguntas sobre o seu lugar de procedencia, a súa comida favorita,… e con iso facían as rimas. Na segunda parte desta rolda subiron dous profesores e fixeron o mesmo.
Nesta rolda gañou Zerpa pero a batalla finalmente gañouna Tazz Yeah.
Para despedirse de nós, fixeron unhas rimas baseadas nos institutos e ao final deixáronnos sacar fotos con eles.
O concerto rematou unha hora despois de que entráramos e saímos á 13.00h en dirección ao Arquivo do Reino de Galicia.
Nada máis chegamos ao arquivo, puxéronnos unha presentación de diapostivas onde nos explicaron os contidos que podiamos atopar alí e para que servía ese arquivo. E servía para gardar documentos históricos ou relativamente recentes que son soporte de dereitos.
Podíanse atopar documentos gráficos (como debuxos, gravados, leiras, mapas) e fotográficos, que deben estar nunha cámara frigorífrica e están en papel, en negativo ou entre láminas de plástico orgánico.
Antes de estar onde están agora, estaban moi mal tratados e desordenados, nunhas condicións pésimas.
Despois desta presentación, subimos dous pisos para ver a sala Bernardo Hervella de Puga, onde nos atopamos cunha gran mesa con documentación en exposición.
Exemplos desta documentación poden ser os antigos mapas de Galicia, a Constitución de 1812, poemas manuscritos de Rosalía ou Curros, entre outros.
Logo disto, ensináronos uns dos depósitos onde se gardan en carpetas, tubos e caixóns documentacións.
Estas salas están feitas con estanterías de metal e mecanísmos por se houbera unha inundación ou un incendio.
Estes documentos son extremadamente delicados, xa que son sensibles á tinta, ao medio, ao tempo, á temperatura, etc.
Un problema tamén poden ser as pragas, por iso cada pouco tempo chaman aos fumigadores para facer que non haxa insectos que coman o papel.
Logo, fomos ao laboratorio onde se restauran as obras e a restauradora, Águeda, ensinounos o seu traballo, o proceso do mesmo e os métodos de facer papel que tiñan antes.
O proceso para restaurar consiste no seguinte:
- Métese o papel que hai que restaurar nunha tina onde se lava dúas veces durante 20 minutos para quitarlle o amarelo. A tinta ferrogálica non se borra coa auga, polo que non se dana.
- Utilízanse anacos de algodón, liño ou algodón tinguido para cubrir os buratos da folla.
- Métese nunha especie de fregadeiro onde se fai a mestura dos anteriores compoñenetes con auga. Esta mestura tapa os buratos.
- Métese nunha prensa con papel secante e esto fai que quede compacto e flexible.
Ao acabar a visita, déronnos unha postal dunha fotografía antiga.
Logo fomos xantar e despois dun pouco de tempo libre, marchamos para Burela.
Na miña opinión persoal, foi unha gran experiencia e, aínda que a batalla tivera a súa arte e o seu encanto, gustoume moito máis o Arquivo, xa que aprendín moitísimo máis e parÉceme un gran traballo o de poder ver tan de cerca mostras de algo tan antigo e con tanta información e historia.
Accede á reportaxe fotográfica aquí.
Accede á reportaxe fotográfica aquí.
Eva Fernández Riveira – 4º ESO B
Sem comentários:
Enviar um comentário