8.3.23

Pílula sobre Educación Emocional nº 17

Hoxe imos traballar un pouquiño de neurociencia.
Nazareth Castellanos é Directora de Investigación do Laboratorio de Nirakara e Cátedra Extraordinaria de Mindfulness e Ciencias Cognitivas pola Universidade Complutense de Madrid. Está a facer un gran labor de divulgación e hai poucos días concedeu unha entrevista moi interesante a @bbcmundo onde explica a existencia de 7 sentidos, sendo a interocepción e a propiocepción, os sentidos máis descoñecidos pero tamén os máis importantes.
E por iso, recollemos aquí os contidos máis importantes desta entrevista:

  • ”A interocepción e a información que chega ao cerebro sobre o que acontece no interior do organismo, o que está a suceder dentro dos órganos.

Estamos a falar do corazón, da respiración, do estómago, do intestino. É o sentido número un porque todo o que pasa é ao que o cerebro lle dará máis importancia, é unha prioridade para el.
E o sentido número dous é a sensación de propiocepción: a información que chega ao cerebro sobre como está o meu corpo por fóra, a postura, os xestos e as sensacións que teño por todo o corpo.
Por exemplo, as sensacións no intestino cando nos poñemos nerviosos, ou un nó na gorxa, ou a pesadez dos ollos cando estamos cansos. A propiocepción é o segundo sentido máis importante. E despois veñen os cinco”.

  • “Xa se sabía que o cerebro ten que saber como está todo o corpo, pero antes pensábase que era información pasiva; o cambio agora é que isto é un sentido. É dicir, un sentido é esa información que recibe o cerebro e á que debe responder.

Segundo o que suceda, o cerebro ten que actuar dun xeito ou doutro, e este é o gran cambio”.

  • A propiocepción, que é a información que chega ao cerebro sobre como está o meu corpo e concretamente o meu rostro, é unha información á que o cerebro ten que reaccionar.

Se estou triste, se me enfado, se estou feliz, o meu rostro reflícteo, pero tamén ao revés. Se teño cara de enfado, o cerebro interpreta "esta cara é característica da ira, polo tanto activa os mecanismos de enfado", ou "esta cara é típica de estar tranquila e polo tanto activa mecanismos de estar tranquila".
 

Se queredes seguir aprendendo con Nazareth recomendamos unha charla que tivo con @thebeautymail da que vos deixamos o seguinte enlace https://www.ivoox.com/cerebro-la-influencia-microbiota-respiracion-audios-mp3_rf_100362191_1.html

Sem comentários:

Enviar um comentário

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...