O Dpto. de Artes plástica colaborou co programa Querote + celebrando un obradoiro "Entender a arte" como “materia prima” que nos permita reflexionar sobre os temas do proxecto, A Imaxe Corporal e Autoestima, a Afectividade e Sexualidade, e a Convivencia e Valor da Diversidade
METODOLOXÍA:
1.-Elección dunha obra
Búsqueda de íconas culturales, imaxes que pertenecen a unha tradición artística. A arte en canto ao que representa. Realizouse a partir de un cuestionario referido aos aspectos propios da materia de Ed. Plástica.
2.-Análise da mesma
Analizáronse composicións, luz, perspectivas, identificación de persoaxes, iconografías.
Adentrarse en obras clásicas a través dos “ollos novos” dos alumnos.
3.-Reinterpretación
Reinterpretar, elucubrar. Arte dentro da Arte.
Primeiro realizáronse debuxos a partir dos modelos.
Unha vez manipuladas, enfrontáronse as imaxes orixinais ás que os alumnos deseñaron.
Realización dun produto final elaborado coas técnicas básicas do debuxo e pintura.
RESULTADOS:
Estes foron algunhos dos exemplos sobre os que se fixeron diferentes versións.
IMAXE CORPORAL E AUTOESTIMA.
“Retrato dun home robusto”. R.Campin. 1425. A intención do cuadro orixinal é conseguir por medio do realismo e a minuciosidade a representación das imaxes cotidianas; os alumnos reinterpretaron os retratos e incorporaron textos que os sitúan no noso contexto, reforzando a súa imaxe e autoestima.
“Gioconda”. Leonardo. 1503. Renovación iconográfica. Unha revisión da persoaxe a través do seu perfil en Instagram.
“Grito”.Munch.1893. Expresión da desesperación, a angustia persoal, vista desde unha rede social.
AFECTIVIDADE E SEXUALIDADE.
“Maja Vestida”.1800. F. Goya. Observaron e reflexionaron sobre unha imaxe neoclásica desde o século XXI. Revisáronse as ideas de perfección, delicadeza, sexualidade dun corpo vestido pero de anatomía fácilmente imaxinable.
“Maja Vestida”.1800. F. Goya. Observaron e reflexionaron sobre unha imaxe neoclásica desde o século XXI. Revisáronse as ideas de perfección, delicadeza, sexualidade dun corpo vestido pero de anatomía fácilmente imaxinable.
“Bailarina basculando”.1879. E. Degas. Análise dunha obra impresionista. Reflexaron a complexidade psicolóxica e afectiva que trascendía a estrutura física da imaxe.
CONVIVENCIA E VALOR DA DIVERSIDADE.
“Noite estrelada” Van Gogh. 1.889. Imaxe do cuadro fundida sobre a nosa vila, Burela, como expresión da convivencia.
“Mañán de Pascua”. C.D. Friedrich. 1833. Renovación deste cuadro desde un IES como o noso, a convivencia aparece na expresión dos anhelos e esperanzas.
O espíritu da vida e da beleza do cuadro orixinal derívase ao valor da diversidade, mediante os temas que acompañan as conversación que se engadiron ás persoaxes.
“Marilyn Monroe”. A. Warhol.1964. Publicidade “mass-media”. Crítica á Sociedade de consumo.
Os alumnos incorporaron as súas propias caras trasformando parte da imaxe e formaron parte das mensaxes de convivencia e diversidade.
Sem comentários:
Enviar um comentário